Det har varit en intensiv vår och ett av de roligaste uppdragen kom via Berghs School of Communication i Stockholm och det var att utbilda i varumärkesbyggande i Sociala Medier. Det var medlemmar i SISP, Swedish Incubators & Science Parks som deltog och det kom ett 30-tal deltagare från hela landet.
Bygga varumärke i Sociala Medier
Utbildningen pågick i Berghs lokaler i Stockholm under nästan 3 månader och vid 4 tillfällen och jag genomförde alla för TopVisibles räkning.
Utbildningen täckte bl.a. in enklare delar i arbetet med utarbetande av varumärkesstrategier, djupare genomgång av algoritmernas logik i sociala medier, olika strategier för både organisk som betald räckvidd, förståelse för organisationens resurser och realistiska mål, planering och produktion av innehåll samt analys av data.
Under utbildningen fick deltagarna hemuppgifter som skulle slutföras till nästa lektion.
Vad är Swedish Incubators & Science Parks?
Det som är riktigt grymt är att få utbilda medlemmar inom SISP som är en icke vinstdrivande organisation vars medlemmar är många utav Sveriges inkubatorer (43 st) och och Science Parks (33 st). Sedan år 2010 är jag egenföretagare och har varit med att bygga upp ett par företag och mitt hjärta bultar varmt för hela startup-sektorn, så att få utbilda representanter för Sveriges startup-scen var ett riktigt hedersuppdrag för mig.
Deltagarna blev belåtna och då är jag också happy!
Efter vårens 4 utbildningstillfällen i Sociala Medier så fick jag feedback från medlemmarna i SISP och jag kan inte vara mer än tacksam och supernöjd. Och som tur är så fick jag öven en hel del förbättringsförslag för framtiden. Här är delar av den feedback som jag fick;
“Jag tycker att kursen har varit bra och lärorik. Väldigt mycket handfasta tips som resulterat i att jag kunnat gå hem och förbättra mitt arbete omgående. Det är precis så vi behöver som ofta är ensamma och under tidspress när vi arbetar”
“Magnus Äng är en otroligt engagerad, kunnig och pedagogisk utbildare.”