Sluta fokusera på Keyword Meta Tag i arbetet med sökmotoroptimering. Idag kom det fram att även Yahoo har slutat att använda Keyword Meta Tags när de rangordnar hemsidor för sina sökresultat.
Onödigt med KeyWord Meta Tag
För mindre en månad sedan bekräftade Google samma sak och Bing har samma policy. Detta innebär att ingen sökmotor numera använder sig utav Keyword Meta Tag och därmed kan man bortse från detta vid arbetet med sökmotoroptimering.
Det är Search Engine Land som berättar att de fick detta bekräftat vid en fråga till Yahoo! vid Search Marketing Expo East (SMX) i New York tidigare idag.
Håller med dig!
Däremot kan man trycka på det viktiga att ha olika titles på sidorna. Har man inte det kommer google inte indexera alla utan uppfatta sidorna som “kopior” nästintill. Inte alls bra om man vill hamna högt i google när någon söker på en specifik produkt som du säljer.
Helt rätt Tim!
Kul att se fler e-handlare som är vakna på den punkten, att få sina produktsidor indexerade är precis så viktigt som du antyder. Det är långt ifrån alla e-handlare som vet vilka effekter det har.