I början av sommaren fick jag ett hedersamt uppdrag att som första gäst medverka i en Podcast av Digital Madness. Det är ett gäng supersköna elever från IHM’s utbildning Digital Marketing & Sales Analytics som står bakom podcasten.
Digital Madness allt annat än galet
Jag har varit engagerad i IHM’s utbildningar inom digital marknadsföring och ehandel i lite mer än ett år och det är otroligt inspirerande att möta alla unga människor som vill in i “branschen”. Podcasten Digital Madness är ett bevis på att eleverna är ambitiösa och att vi inom får nya hungriga personer med nytt blod in på arbetsmarknaden så det är först till kvarn som gäller.
En podcast om allt möjligt
Under ca en timmes tid spelades podcasten in uppe hos Resultify, vilket i sig var intressant eftersom det är första gången jag besöker dom då de är branschkollega (läs konkurrenter) till TopVisible som jag har medgrundat. Under podcasten fick jag svara på lite olika frågor och så här i efterhand så var mina svar nog både lite flummiga och svävande men jag hoppas någon roades. Vi berörde delvis framtidens marknadsföring och helt klart kommer virtual reality and augmented reality spela en stor roll och detta hade jag gärna fördjupat mig i djupare men det får bli en annan gång eller i en annan pod.
Mer digital madness på IHM
Efter du sugen på att skaffa dig en bra grundutbildning i digital marknadsföring så kan jag starkt rekommendera IHM’s Digital Marketing & Sales Analytics, läs mer här. Är du arbetsgivare så rekommenderar jag dig att kontakta IHM för ditt intresse av eleverna, erbjud gärna praktikplats hos er. Där är flera företag som i tidigt skede drar i eleverna som är hett eftertraktade.