Reklam på Internet i all ära men kombinationen med reklam offline gör det ännu mer spännande. Denna gång är det tyska bokföretaget Eichborn som med list och enkla medel dels lyckades skapa stor uppmärksamhet och intresse kring sin monter på en bokmässa i Frankfurt men även fått stor spridning i Sociala Medier på Internet.

PR-tricket sprids med Sociala Medier

Små röda lappar, som endast mätte ett par centimeter, och med budskap fästes på levande flugor som fick lyfta från bokföretagets monter. När flugorna flög omkring samt landade så syntes de röda lapparna tydligt och skapade stor uppmärksamhet.
Hela PR-tricket filmades och sprids just nu med hjälpa av Sociala Medier, den är bland annat uppmärksammad på Wired, Mashable, Twitter, bloggar och har haft ca 250.000 visningar på YouTube sedan 20 Oktober.
Tänk så bra det kan bli med enkla och genomtänkta idéer!

httpv://www.youtube.com/watch?v=ldC7FQiUJ6s